Vår ambition är att skapa innehållsrika och lärande situationer som räcker långt utanför kurslokalen. Därför anpassar vi alltid innehåll och utförande utifrån kundens speciella behov och önskemål.
Kurser & seminarier


KUNDBEMÖTANDE
Kundbemötandet är ett av dagens viktigaste konkurrensvapen. Att vilja, våga och kunna ge ett personligt bemötande är vägen till framgång i mötet med kunden.
Läs merTEAMUTVECKLING
Människan är en social varelse och det är tillsammans med andra som vi skapar och utvecklar identitet, glädje och kunskap.
Läs merSVÅRA SAMTAL
Missnöjda kunder? Gnissel mellan dig och kollegan? Medarbetare som inte drar jämt? Att hantera de svåra samtalen är en av de viktigaste strategiska kompetenserna för framtiden.
Läs merBEMÖTANDE I OFFENTLIG SEKTOR
Den man bemöter inom offentlig sektor kan kallas patient, brukare, användare, elev, medborgare, gäst eller något annat.
KULTURKOMMUNIKATION
För hundra år sedan räckte det med att veta vad grannen tyckte och tänkte. Idag måste du förstå hela världen och för att lyckas med den interkulturella kommunikationen krävs nya kunskaper.
Läs merKULTURKOMMUNIKATION
För hundra år sedan räckte det med att veta vad grannen tyckte och tänkte. Idag måste du förstå hela världen och för att lyckas med den interkulturella kommunikationen krävs nya kunskaper.
Läs merAleris
Allmänna Reklamationsnämnden
Ericsson
Ernst & Young
Folksam
Folktandvården
Friskis&Svettis
Försäkringskassan
Ica Maxi
If
IKEA
Karolinska Sjukhuset
Kulturdepartementet
Landstinget Halland
Landstinget Skåne
Landstinget Sörmland
LO
Luftfartsverket
Luleå Tekniska Universitet
Länsförsäkringar
Metso
Microsoft
Migrationsverket
Nobila
Nordea
PEAB
Proffice
Rikspolisstyrelsen
SCB
Sjöfartsverket
Skara Kommun
Skolinspektionen
SOS Alarm
Stena Line
Svenska Kyrkan
Tele2
Tetra Pak
Tillväxtverket
Toyota
Umeå universitet
Universitetssjukhuset i Lund
Upplands Väsby Kommun
Uppsala Universitet
Volvo